Daži uzskata, ka krija joga ir adžapa jogas (apzinīgās elpošanas) paveids. Bet krija joga, kā to ierosināja lielais jogs Šjamačarans Lahiri, nav adžapa joga. Paklanīties skolotājam un viņa Meistaru pēctecībai, omkara sādhana un hamsa sādhana, kā tās tiek praktizētas krija jogas prakses sākumā, arī ir krija jogas daļa. Taču tās nav slepenās krija jogas sādhanas daļas. Galvenie krija jogas aspekti ir krija prānājama vai prāna sādhana, elpas regulēšana. To sauc arī par sahadža kriju. Sahadža nozīmē to, kas dzimis sākumā vai kas ir pirmais. Tā prāna vāju (elpa), ko citādi sauc sahadža krija joga, ir kaut kas, ko praktizē bez kādas piepūles. Karaliskā elpas regulēšanas zinātne ir augstākā un ļoti efektīva…
Progresēt meditācijā ir tieši tāpat kā progresēt skolā no bērnudārza līdz vecākajām klasēm. Vispirms jūs tikai dzirdat garīgo skaņu un redzat garīgo gaismu un nevērojat elpošanu. Kad jūs paliekat fokusēti avotiņā un vērojat kustības sajūtu, tad jūs sākat pamanīt, ka tā kustas visos centros. Tā nav iztēle, bet konkrēta pieredze. Jo vairāk jūs meditēsiet, jo dziļāka būs pieredze…
Tad jūs varat vērot dažas minūtes avotiņā un četru, piecu, sešu elpojumu laikā varat izdzirdēt garīgo skaņu. Tā ir Augstākā Kunga bezvārdu runa. Tai nav ritma, nav melodijas, nav vārdu, tā nav dziesma, bet tā ir salda un aizskar sirdi. Vairāk klausoties, jūs gūsiet tiešāku realitātes uztveri un rāmu noskaņu…
Fiksējot uzmanību virs avotiņa un rāmi vērojot, jūs redzat izkliedētu gaismu, dūmaini-baltu gaismu, un tad jūs varat redzēt pienbaltu gaismu. Jo vairāk jūs to praktizēsiet, jo vairāk ķermenis tiks pārklāts ar saldu, baltu gaismu. Tad jūs varat sasniegt bezpulsa stāvokli, kas ir samādhī…
Kad elpa automātiski kļūst klusa, to sauc kevala kumbhaka [dabiskā elpas aizture]. Paravastha stāvoklis rodas, kad cilvēks transcendē krija prānājamu krija jogas prakses laikā. To sauc arī par Sahadžānanda stadiju (tas ir dabisks, viegls, prieka pilns stāvoklis). Garīgi piepildītais prieks, ko saņem šajā stāvoklī, paplašinās sasniedzot samādhī. Tā ir… krija jogas būtība. Šambhavi mudra sasniedz savu pilnību šajā kevala kubhaka stāvoklī. Gjāna Sankalīnī Tantra izskaidro khečari: “Khečari izpildes laikā prāts kļūst rāms un mierīgs bez kādas piepūles. Elpa vai prāna šakti kļūst klusa bez kavēkļiem. Skats paliek rāms un stingrs bez fiksācijas uz konkrētiem objektiem.”
Mahamudra kā krijas daļa veicina vienlaicīgu ķermeņa, prāta, intelekta un dvēseles attīstību. Lahiri Mahasaja mahamudrā vispirms ir jāizpilda khečari. Tā rezultātā kumbhakas laikā smalkā prāna mugurkaulā tiek modināta un novesta galvas virspusē… tas iedarbina prāna šakti (elpas spēku) visā ķermenī…
Ja jūs neizdalat laiku, lai apmeklētu grupas meditācijas, tas ir jums liels zaudējums. Jūs varat sēdēt ērti mājās un meditēt mierā, tomēr, ja jūs iedziļinoties sev pajautāsiet un izpētīsiet šo jautājumu, jūs redzēsiet, ka [nepiedaloties grupas meditācijās] jūs mājās meditējiet daudz mazāk. Jūs pat varat nemeditēt patiesībā, jo jūs varat būt iegrimis domās par to, kas jums ir jādara šajā brīdī utml. meditācijas laikā. Dievs ir devis jums iespēju piedalīties grupas meditācijās. [Meistara balss vadītās] meditācijas laikā meistara spēks tiek iedvests jūsos. Jūs gūsiet papildus pilnveidošanos šo regulāro meditāciju rezultātā.